Vacker

Det här blir ett såntdär inlägg, ni vet vad jag menar. Jag har spenderat kvällen med att testa balfrisyrer och smink hos en kompis. Det blev så himla bra! Jag är verkligen supernöjd. För första gången på flera månader så känner jag mig riktigt vacker, till och med lite sexig. Det här med självförtroende är så svårt att förklara. Jag har en bra självkänsla, jag tycker om mig själv nästan lite för mycket och accepterar allt med mig själv. Men det finns även något som kallas för självförtroende. Något som jag ofta associerar med utseende. Jag blir lite ledsen när jag tänker på det. När jag tittar mig i spegeln så ser jag någon som är skitsnygg. I mina ögon är jag jättefin. Men jag funderar oftast inte mer på det. Jag har alltså inga problem med mitt utseende. Det är nu det oerhört luddiga och svåra kommer. Jag förstår inte hur andra kan tycka att jag är fin och vacker. Vilket makes no sense eller hur? Jag kan tycka att jag är söt men jag förstår inte hur exempelvis en kille kan tycka det. Tanken är ju bara löjlig och jag fnyser lite åt den. Jag är ju jag? det känns så o-troligt att någon av det andra könet skulle falla för mitt utseende. Och varför skulle någon av samma kön vara avundsjuk på mitt utseende? Det är ju bara jag, Frida. Det finns andra som ser bättre ut. Hänger ni med? Jag definerar inte mig själv som idealet. Jag antar att jag har blivit påverkad likt många andra utav reklam och de sociala medier som ger praktexemplar på hur en tjej ska se ut och vad människor bör tycka om och föredra.
 
Men om jag nu tycker jag själv är rätt söt, varför kan jag då inte förstå hur andra kan tycka det? Det är så luddigt och jag önskar att jag fortfarande hade möjligheten att prata med min psykolog och väldigt värdefulla vän(som tyvärr är mammaledig). Det är så synd att jag inte tittar mig själv i spegel och tänker "Damn you sexy thing"(hah!). Jag kan inte låta bli att skratta åt tanken på att jag skulle vara sexig och hur det skulle se ut om jag försökte. Det finns liksom inte!
 
Jag kanske är väldigt osäker endå. Jag tror på mig själv men jag tror inte på den kraften jag har att påverka andra människor och få dem att tro på mig. 
Large



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!