London 2012

Måndag:
Vi vaknade runt halv åtta och gick ner för att äta frukost. Clink 78 hade en vanlig kontinental frukostbuffé. Det var väl inget att hurra för, ljummen mjölk och blaha pålägg. Det enda coola var väl egentligen brödrosten haha! I Storbritannien var det Summer banks holiday vilket innebar folkfest och dans. Vi begav oss mot Notting Hill, dock hoppade vi på fel tunnelbana så vi fick vända. Det är smidigt att tunnelbanorna går så ofta och nästan överallt. I Notting Hill har de en "jättestor" carnival a lá Rio de Janeiro. Jag kan dock inte säga att jag blev så imponerad, jag blev snarare arg. Det var ett paradtåg med fina dräkter och det var hög musik men de gick ju bara?!!? Inget dansande, skrattande, sjungande eller någonting. Glädjen och engagemanget fanns inte där, självklart rycktes man med av musiken.  Efter en del planlöst vandrande så hittade vi till slut till tunnelbanan som dock hade stängt pga folkmassan. Så det fick bli bussen till Edgware Road och sedan Waterloolinjen till Oxford Street. 
 
Seriöst, jag dog inombords av glädje när vi kom till Oxford Street. Alla favoritbutiker samlade på en enda gata, Oh my god I were in heaven :D Vårt mål var Primark och det visade sig ju vara typ två kilometer ner på gatan, något uppgivna hittade vi tillslut in till den gigantiska primark butiken. Det var rena rama kriget där inne. Folk ÖVERALLT och kläder överallt. Vi slogs för blotta livet, till provrummena var det milslång kö så jag ställde mig i ett hörn och provade kläderna och chansade lite på måfå. Jag fick med mig 13 plagg och var 81 pund fattigare. 
 
Vi fortsatte mot KFC(Kentucky fried chicken), det var så sjukt snuskigt därinne. Fyfan aldrig mer! 
När vi kom hem till hostelet så vilade vi lite och lagade nudlar i deras kök. Men vi kände oss inte färdiga för dagen. I London har de en skitsmart grej! Det finns såkallade Barclays cyklar att hyra precis överallt. Det är "stationer" utplacerade runt hela London med säg kanske 20 cyklar på varje. Man betalar i en automat och hakar ur en cykel. Sedan kan man bara lämna tillbaka den på någon annan station. Det är billigt och smidigt som sjutton! Vi cyklade omkring på smågator och i cirklar. Jag trodde vi var påväg åt ett håll men det slutade med att vi var tillbaka där vi började haha. Det var sjukt läskigt med vänstertrafiken. Vi fick tänka om helt, läskigt när en dubbeldäckare svischade förbi liksom. Vi tog en sväng förbi tesco och köpte kvällsmat och åkte hem till Hostelet igen där vi satte oss i datarummet och planerade.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!