London 2012!

Söndag:
Vi landade på London Heathrow runt nio tiden. Jag och Becca var uppe redan halv fem om jag inte minns fel. Vid klockan åtta gick planet och vi var lyckligtvis på det! Säkerhetskontrollen och allt det gick jättesmidigt. Flyget tog två timmar men med tidskillnaden blev det en timme. I säkerhetskontrollen ut mötte jag den suraste kvinnan jag har mött i hela mitt liv, hon satt i passkontrollen. Hon såg ut som hon skulle mörda någon och sprängas i bitar, blev fan skiträdd för henne. Kände mig som en terrorist. Väl framme så skaffade vi oss biljetter och tog oss ner till tunnelbanan. Min resväska vägde bly och hade jättekort handtag så jag såg inte klok ut haha. Tuben tog ca 45 minuter. Vår station hette King's cross St. Pancras. Det var ett litet äventyr att ta sig till vårt Hostel som hette Clink78. Vi var typ 2 timmar tidiga men fick tillgång till vårt rum nästan direkt. Vårt rum var jättemysigt! Pyttelitet, men mysigt.
Vi gick till närmaste Tesco(motsvarigheten till Ica, Konsum mm) och handlade på oss ett litet förråd med mat och dryck. Det var tänkt att vi skulle på en guidad tur men vi fattade fel så vi missade den tyvärr. Men inget depp här inte! Vi gick till King's Cross St. Pancras international som är själva tågstationen. Harry Potter och det vise sten har sekvenser inspelade på den stationen och visst kände jag igen mig :). Vi tog tuben till Westminister området för att kolla in Big Ben, London Eye etc. Vi sket i att åka London Eye för kön var enooormt lång och parisehjul kan vi åka hemma. Det är riktigt mysigt att vandra längs med Themsen, massvis med folk tjänar pengar på att klä ut sig och låta folk ta kort med dem, andra gör konster med mera. Jag tog kort med en snubbe utklädd till vakt haha :D Sedan gick vi över en bro och vilse, trots att vi var vilsna så "dök vi upp" på alla typiska london attraktioner, rätt kul att vi bara snubblade in i dem. Så det blev Trafalgar Square, Trocadero, Picadilly Circus, Soho, China Town, Leicester och M&M 3 våningsaffär. Allt ligger så nära, jättemysigt :D Framåt eftermiddagen lyckades vi ta oss till Tower Bridge med tuben. Gud vet vad vi hade tagit oss till utan alla vänliga människor och stationsfunktionärer? Vi tänkte att Tower Bridge är mysigast att se på kvällen så det började skymma när vi kom fram. Vi köpte choklad och chai latte på Starbucks och vandrade bort till bron och över. Fantastiskt mysigt och romantiskt, råder alla att se Tower Bridge på kvällen!

Efter lite planlöst vandrande på andra sidan Themsen begav vi oss hemåt med onda fötter och glada miner.
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!