London 2012!

Tisdag:
 
Nu har alla mina anteckningar från London försvunnit(brukar skiva ned för att mitt minne är väldigt dåligt). Jag ska dock göra mitt bästa!

Vårt mål för dagen var shoppingcentret Westfield som jag hade hört en jäkla massa bra om. Det tog lite tid att ta sig dit eftersom det ligger några zoner utanför centrala London. Det fanns sjukt mycket butiker men hela första våningen var bara upper class fashion, så inget inom vår budget. Skitdåligt faktiskt! Andra våningen hittade vi kanske 4-5 butiker som riktade sig till ungdomar med begränsad budget. Hittade lite fint men inte alls mycket. Så Westfield är inget jag rekomenderar till den "normala" svensken.
 
En positiv grej som vi lade märke till är hur snabbmatskedjorna väljer att placera sig. Det är oftast en stor yta i mitten med stolar och bord sedan finner du 2-3 olika kedjor/restauranger runt omkring den här ytan. Så om man är ett stort kompisgäng som inte kan bestämma sig vart man ska äta så är det perfekt med det här systemet. Det blev myyycket snabbmat när vi var i London. Pizza Hut, KFC, Burger King, Mcdonalds, Subway mm haha :)

Det här var inte vilken dag som helst dock! :D När vi kände oss färdiga så släpade vi våra ben och kassar till tunnelbanan igen och åkte hem. Vi fräschade till oss(det behövdes!) och klädde upp oss till öronen. Gissa varför? Jo för vi skulle på THE PHANTOM OF THE OPERA MED PETER JÖBACK IIIIIIIIIH :D Ni som är mina trogna läsare kanske minns mina upprörda inlägg i våras om att jag inte kunde åka till London? Det löste ju sig galant. Det var smidigt och bra att ta sig till Her Majesty's theatre(som vi under vår vilsna färd under dag 1 av misstag råkat hitta till), som sagt så är tunnelbanevärdarna helt underbara och kan svara på alla frågor. Jag var så sjukt over excited. Älskar Peter Jöback, han är så grymt bra och fin. Musikalen var helt outstanding och de som medverkade är musikaliska genier. Sofia Escobar- One word AMAZING och Peter Jöback- BREATHTAKING WOW. Jag förväntade mig inte att få ut den mörka och djupa rösten ur Peter som är sopran/tenor(kan inte de ljusa röstbeteckningarna). Armhåret stod rakt upp. Helt fantastiskt bra.
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!