Inspiration?

Oh det är verkligen inget kul att blogga under skoldagarna. Jag går till skolan, trälar och åker hem. Sedan pluggar jag och sover. I måndags var jag och klippte mig, blev inte nöjd. Som vanligt! Blir så less på att aldrig få det som jag vill. Kommer att använda mössa ett tag nu, har hösten som ursäkt.

Var även med min far på En midsommarnatts dröm, en ny teater på Spira. Farsgubben hade ju inte fått sin födelsedagspresent än så det här blev min present till honom. Teatern var hur bra som helst, och riktigt rolig. Rekomenderar er att se den om ni bor i Jönköping eller har vägarna förbi :)

Idag har jag vart med om en spännande sak! Det är så att Anders Lundin åker runt i Sverige just nu och spelar in en ny serie "Det hände här" som fokuserar på mindre svenska orter med en fantastisk historia. Och Habo var utvalt. Så på Blå Torget klockan 17.00 så började de spela in avsnittet och självklart var jag och mamma där. Det var inte så häftigt att stå en halv meter från Anders Lundin som jag trodde, det berodde nog på spöregnet haha!

Det var tre historiker som valt ut var sin historisk händelse som de berättade om. Idén är att någon utav dessa tre händelser ska namnge rondellen mitt i Habo. Kameramän gick omkring i publiken och intervjuade. Jag och mamma var med ett antal gånger, tillslut sa vi att "neeej nu har ni filmat oss tillräckligt". Sedan skulle alla som var där rösta om vilket namn sm var bäst. De samlade oss i en klump och sedan sprang alla till det namn de tyckte var bäst. Jag och mamma kutade till Falks Rondell som anspelar på Johan Falk, eller Falks grav som är mer känt.
 
Falks rondell vann och nu har vi namngett den. Riktigt kul att vara med på den tvinspelningen.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!