Stockholm

Hotellklassen goes Stockholmstyle. Det blev en tidig morgon och trött bussresa. Sov och lyssnade på musik mestadels. Låg som en hög på stackars Niclas. Bästa busskompisen! Alla hade fått ett område/plats som vi skulle guida om antingen på uppvägen eller nervägen. Jag guidade om Ödeshög,Alvastra och något mer haha! 
 
Vid tio var vi framme, ombytta till hotelluniform på Grand Hotel. Vi fick gå in bakvägen och fotografering var förbjuden inomhus. Det var verkligen så jäkla häftigt! Och att inte tala om lyxigt. De har en svit vid namn Prinsessan Lillians svit. Den har 6 rum och kostar runt 70-80,000 kr/natten. De hade även Piccolos i entrén i frack och hög hatt med gulddetaljer. Vi blev lite knäsvaga för snyggispiccolosarna(nytt ord?). 
Efter det åkte vi med bussen till Ragnars Skafferi där vi åt mat, inte mitt favoritställe precis. Passade inte mig alls. Ragnars Skafferi ligger intill Stadshuset där vi fick gå en guidad tur. Det var jätteintressant och när vi stod i en stor sal så kunde jag inte få bort tanken att "shit, vad jag känner igen den här lokalen". Det visade sig vara salen där Nobellmidagen hålls haha! Den är mycket mindre i verkligheten och trappan är jättefjuttig.
 
Därefter blev det ingen vila utan svisch vidare till Clarion Hotell Stockholm, också ett riktigt fint hotell! Är sugen på att bo där. Vi var helt utmattade när vi blev avsläppta vid Sergels Torg med 3 timmars fritid. Jag hittade inte så mycket. En Phantom of the Opera mask, lite smycken och två linnen. 
 
Vi bodde på Quality Hotell Prince Philip som var riktigt fint. Hotellrummet var jättefint. Vi åt buffé i hotellets restaurang som hette "Calle P", bästa namnet helt klart hahaha.
 
Andra dagen började med frukost och utcheckning. Bussen tog oss till Arlanda för ett till studiebesök. Jag blev nästan gråtfärdig av att vara där inne. JAG VILL OCKSÅ FLYGA IVÄG! Vi fick gå igenom säkerhetskontrollen och kika i tax free området. Arlanda är sjukt stort O.o Skulle inte ha några problem med att tappa bort mig där.
 
När Arlanda var färdig så åkte vi vidare och åt på McDonalds och sedan var det dags för sista studiebesöket! Vi blev guidade på Engsö Slott som är hemsökt. Var svinrädd hela tiden och höll stenhårt i Evelina. Jag gillar gamla slott och kloster så det var sjukt häftigt att gå omkring i huset. Ingenting har rörts sedan 1700-talet och allt är the real deal. Bussresan hem var seriöst den segaste ever, kändes som vi aldrig skulle komma fram.
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!