London 2012!

Nu har det gått mer än en månad sedan vi kom hem från London. Jag saknar det så <3 Att skriva de här inläggen hindrar mig från att glömma och släppa. Jag kan gotta ner mig lite och suga på London karamellen lite till.


Onsdag:
 
Idag var det dags för Camden market. Det var hur mysigt som helst att vandra omkring, det var lätt att gå vilse och vi såg nog inte ens hälften av alla marknadsbord och butiker som fanns. Stämningen och omgivningen var fantastisk. En del av marknaden kallas för The Stables, det luktade verkligen sadelkammare och ridhus där. Vi hittade jättemycket fina saker. 
 
Vi hade också bestämt oss för att verkligen göra Oxford Street. Vi bestämde oss för att ta bussen dit och fick hjälp av en gammal dam som var så himla snäll. Vi stod och kollade på kartan när hon kom fram och frågade "Sweethearts do you need directions?" Ville ge henne världens kram. Att åka dubbeldäckare är verkligen ett sant äventyr. Så himla roligt trots nära döden upplevelserna haha. Busschaufförerna kör som galningar med dubbeldäckarna är förvånandsvärt lättmanövrerade. Säger jag som aldrig testat... Det blev inte så många butiker på Oxford Street eftersom plånböckerna började sina lite. Näst sista dagen så det var väntat. Vi kikade på River Island, Forever 21, Topshop och Primark om jag inte minns fel. Nästa besök i London så blir det Oxford Street och Victoria's secret!

Kvällen var mycket mycket intressant. Vi började med att packa väskorna, vårt rum var pyttelitet så Becca var först ut. Jag satt som moraliskt stöd i sängen och åt godis. Sedan var det ju min tur. Det var myyyyycket som skulle ner i den resväskan. Det slutade med att vi fick packa om och ner lite i Beccas väska hehe. Vi hade ingen väskvåg med oss utan tänkte köpa den på vandrarhemmets travel shop, då var det självklart slut. Klockan var kvart i sex och vid sex stänger alla butiker så vi kutade ut på gatan och in på varenda butik och hotell men ingen sålde. Typ 5 i kom Becca på att det fanns en väskbutik vid King's Cross så vi sprang för glatta livet och va dösvettiga när vi snubblade in i butiken. Jag nästan skrek ut "Kan du hjälpa oss? Har du en väskvåg" som tur var hade han det. Lyckliga begav vi oss tillbaka.
 
Min vägde precis 20 kg vilket var den tillåtna gränsen. Efter det satte vi oss vid datorerna och planerade lite för att sedan kila ner till köket och ha knytkalas. Vi åt upp allt vi köpt. Det var ingen trevlig måltid..
 
Det var den dagen.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!