London 2012!

Då var det dags! Sista dagen i fina London. 
 
Torsdag: 
 
Vi vaknade tidigt som fan. Väskorna var färdigpackade och vi åt lite frukost nere i buffén. Jag var lite ledsen över att det var sista morgonen där.Gick runt hela tiden och tänkte "sista gången jag går i den här trappan och den där korridoren". När vi fixat oss så drog vi med fanskapen till väskor ner till receptionen och checkade ut. Vi hade tänkt att kämpa oss upp till King's cross. Jag försökte ignorera det faktum att jag aldrig skulle orka med den jobbiga väskan jag hade(den hade inget uppdragbart handtag så jag fick kramp i armen och såg ut som Quasimodo). När vi kom ut på trappan så insåg vi att yeaaaaah det regnar hurra!! Då tänkte vi att nej nu unnar vi oss en taxifärd sista dagen i London. Det kostade typ 40kr och det var väääl värt det kan jag säga! När vi släpat väskorna upp till King's Cross som är rätt stort så insåg jag att jag inte kommer dra väskan enda bort till väskförvaringen. De hade vagnar man kunde låna för en pund men fan de vägrade släppa så jag stod och kämpade som en tok för att få loss en vagn. Då kommer det fram en polis som sjääääälvklart lyckas på första försöket. Lite pinsamt att att polisen rycker in :P 
 
Vi lämnade in väskorna på förvaring och gick sedan till Euston Station för att ta tåget till inget mindre än *dun dun dun* WARNER BRO'S HARRY POTTER STUDIO TOUR! Jag var sjukt excited :D När vi kom fram till stationen så fick vi vänta på att bli upplockade av Harry Potter dubbeldäckaren som var skithäftig. I bussen så spelade de en informationsfilm om Harry Potter och Warner bro's. Vi fick våra biljetter på plats och jag hade även beställt en guidebook och en digital guide som leddes av Tom Felton. Vi kikade runt lite i souvenirshopen innan vi gick in. Det var så overkligt fantastiskt sjukt underbart där inne! Jag kan inte fatta att jag har vart i The great hall eller vart vid Trolldomsministeriet. Jag har sett Hagrids hut och fått se Dumbledoors office. Man fick veta massa hemligheter och roliga faktan kring inspelningarna. Det bästa av allt var nog Hogwarts modellen som de hade byggt upp. Det är den modellen som de använde när de skulle spela in vyer på Hogwarts mm. Jag råder alla att åka dit :)
 
Efter denna roliga upptäcksfärd så bar det av hemåt, skriver jag haha menar hem till King's cross igen. Vi stannade till på Euston för att äta lite, det blev Fish'n chips. MUMS! Ja sedan bar det av mot Gatwick och flyget hem. Vi fördrev lite tid på flygplatsen och var absolut först till gaten där vi fick sitta i en timme ungefär. Det var inte alls roligt att lämna fina London som jag kom att älska så mycket. We will meet again!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!