Happy Birthday!!

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är owlinahat.blogg.ses födelsedags. Hurra! Hurra! Hurra!
 
Nu är det precis ett år sedan den här magnifika bloggen skapades. Många vackra minnen står nedskrivna i ord på den här sidan. Många fina texter som komit från djupet av mitt hjärta. Bloggen har funnits där för mig när jag har behövt ventilera. Jag har aldrig anpassat bloggen efter vad läsare efterfrågar. Jag har aldrig planerat eller ändrat något. Ibland gick det flera dagar mellan uppdateringarna och ibland så intensivt att det blev flera inlägg om dagen. Jag skriver för mig själv och ingen annan och därför får de som läser vara beredda på att det jag skriver inte alltid är inbjudande.

Lite roliga faktan:
  • När jag skapade bloggen så ville jag först inte avslöja vem jag var. Det dröjde innan jag visade en bild.
  • Jag satt med min vän Becca och spånade idéer på ett bra bloggnamn, jag minns inte vad vi hade som förslag men tillslut blev det Owlinahat eller Owl in a hat som det egentligen uttalas. Men jag erkänner, jag uttalar det också som ett ord.
  • Jag hade en idé om att alltid skriva "du/din" när jag pratade om "ni/er" just för att läsare skulle känna sig träffad.
  • Det blev dock aldrig så eftersom jag ständigt glömde bort det.
  • Jag har aldrig haft ambitionen att den ska bli stor.
  • Jag blev livrädd en gång när läsarantalet sköt i höjden upp till ca 125 läsare. Jag sket i att uppdatera ett tag för att det skrämde mig.
  • Läsarantalet ligger ofta stadigt på 8 läsare per dag. På senare tid kanske upp emot 13 läsare. Och det räcker alldeles lagom för mig.
  • Jag har ägt 4 andra bloggar vid namn karlknut, inmylalaland, fridashjartan och endymionn. Owl in a hat är faktiskt den enda jag har stannat vid.
  • Bloggen har haft 4 olika designer varav den jag har nu har stannat kvar längst.
  • De enda kategorierna jag använder är Personligt, London 2012 och Glasgow 2011
Första designen jag hade hette Kvinna i farten och var en gratis design från www.designadinblogg.se/gratisdesign
 
Den andra designen jag hade var min egen, inget speciellt men jag var stolt över att ha lyckats knåpa ihop den själv. Bilden tog jag från toppen av en byggnad i Edinburgh. Designen jag har nu är också min egen.
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!