Don't you worry don't you worry child, see heavens got a plan for you!

Det här med framtiden alltså. För ett år sedan hade jag allt spikat och klart men nu trillar det sakta isär. Det är verkligen dramatiskt hahah! Jag vill så mycket men har inte råd med allt. Kommer självklart jobba ihop pengar men jag vill så mycket att jag inte vet vart jag ska börja för jag är rädd för att dö imorgon typ. Jag vill bli reseledare/guide. Då måste jag var 21 år och helst ha kunskaper inom ett annat nordiskt språk. Jag tänker inte sätta mig och lära mig någon jävla finska? Jag orkar inte vänta tills jag är 21 men jag måste. Jag skyndar mig genom livet istället för att stanna upp och njuta. Jag tror jag är rädd för att fastna, att bli kvar i Jönköping. Det är min värsta mardröm och för mig är det ett bevis på misslyckande, för mig vill jag poängtera så att ingen som läser tar illa upp.. "Jag blev nöjd och stannade kvar". Jag är livrädd för att träffa en kille i Jönköping och bli kvar här, eller bli med barn och bli tvingad till att stanna kvar. Jag vill leva innan jag stadgar mig. Jag kan inte ta med mig en bebis när jag reser jorden runt hallåå?!?! :P
 
Jag hade planerat att studera på Linnéuniversitet i ett år om turism. Men det känns som att turism är något praktiskt som man lär sig när man utför det. Inget man ska sitta i ett klassrum och lära sig så jag vill inte lägga pengar på att studera ett år. Nu efter studenten så vill jag jobba ihop pengar, massvis med pengar så att jag kan ge mig ut och resa. Jorden runt innan 23 har jag satt som mål! Jag måste bara tuffa till mig lite först så att jag kan lära mig att resa själv om jag inte hittar någon som vill resa med mig. 
 
Sedan måste jag ju plugga förr eller senare. Jag ville inte vara den "Som blev kvar". Anta att jag vid 26 års ålder har rest jättemycket. Jag har dock ingen utbildning, så har jag en kompis som är färdigutbildad med hög inkomst man och barn. Undra hur jag kommer känna då egentligen? Då kommer jag antagligen få världens ångest och glömma bort att jag faktiskt har sett hela världen endå. Det är så svåååååårt det här.
 
Vad ska jag prioritera? Vad ska jag lägga mina pengar på? Jag har just nu en väldigt stor summa som ska gå delvis till körkort men det finns fortfarande mycket pengar kvar efter det. Vill jag lägga det på en jorden runt resa? Eller vill jag lägga det på en utbildning på 7 veckor istället? Är utbildningen värd pengarna? Det är risker som jag måste överväga och tänka på. Blir tokig på det här aaaaaaaaahhhh
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!