Wednesday!

Tänkte slänga in ett litet inlägg innan jag fortsätter med mina studier. Jag hade över 50 unika besökare igår, det är störthäftigt! Lite läskigt med så många men det är fortfarande kul. Jag sitter och göra historia uppgifter kring Rennässansen. Det är intressant med verkligen så uttjatat. Går vi inte igenom renässansen i varenda årskurs?
 
Jag var hos min skolsköterska idag och fick något som jag har misstänkt länge bekräftat. Jag har köldallergi som egentligen inte är en allergi utan en urtikaria. Jag har ingen koll på vad en urtikaria är för något. 
 
Såhär står det på www.netdoktor.se. Det är ett pain in the ass verkligen men jag får stå ut och hoppas att det blir bättre till sommaren.
 

Symtom: Hudpartier som exponeras för kyla reagerar med svullnader av varierande storlek, från kanske en ärtas till en enkronas eller större. Kring svullnaderna brukar en rodnad utvecklas. Klåda är ett framträdande symtom, och ibland förekommer även en brännande känsla. Symtomen kan debutera i kyligt väder utomhus och tilltar vanligen i styrka när individen kommer in i värmen. Vanligtvis varar besvären en eller högst ett par timmar. Symtomen kommer ofta från utsatta kroppsdelar som händer och fötter. När hela kroppen blir avkyld, t.ex. vid bad i kallt vatten, kan nässelutslag slå ut över hela kroppen. En kraftig sådan generell reaktion kan medföra blodtrycksfall och chock (se vidare förebyggande råd).

 

Såhär känner jag för att göra idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!