Idag, för ett år sedan.

Kollade igenom mina filer på datorn och hittade ett word dokument med rubriken "Idag, första dagen 28 november". Det är mitt första inlägg i loggboken som jag förde under min praktik. Lite kul att läsa haha!

Första dagen 28 november

Idag hade jag min första dag som praktikant på Elite Stora Hotellet. Jag fick mest bädda sängar och titta lite på hur städerskorna arbetade. Mycket kände jag igen från lektionerna i skolan men det var också mycket nytt som jag fick lära mig. Jag fick lite mersmak på hur en dag som städerska ser ut och jag kan nog säga redan nu att det inte är något jag kommer att satsa på i framtiden. Det är slitsamt och allmänt tråkigt att städa upp andras skit, för hänsyn! det är inget gästerna tar. Det är skit överallt och täcken huller om buller. Jag bäddar alltid min säng vart jag en befinner mig. Jag gör allt för att underlätta för min näste. Elite Stora Hotellet är ett hotell som jag vistats mycket på i mina dagar just för att min mamma och hennes två väninnor jobbar där och har gjort det ett bra tag. Korridorerna springer jag vant omkring i om än något mer på allvar nu förtiden. Jag tror att det kommer blir skitkul under dem här 6 veckorna, absolut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!