Lübeck!

Jag skrev om att jag skulle till Lübeck för inte så längesedan. Latheten har tagit överhand och jag har inte orkat berätta om det lilla äventyret förräns nu. Som sagt så skulle jag praktisera som bussvärdinna på Hovslätts bussresor. Det var verkligen så himla roligt och resenärerna var hur trevliga som helst. Jag trivs verkligen med äldre människor(nu snackar vi 50+ på den här resan) de har så mycket att berätta och är intresserade av allt.

I alla fall Dag 1 var det uppgång vid 04.00 för att åka in mot stan där bussen skulle gå 06.00. Jag fick pricka av resenärerna och hälsa de välkomna. Påvägen mot helsinborg så serverade jag dem vad de nu önskade. Kanske en Irish coffee eller bara en kaffe och kaka. Jag körde även en väldigt uppskattad ordlek. Vi tog färjan från Helsinborg-Helsingör där jag fick checka in bussen och våra passagerare. Sedan körde vi ner genom hela Danmark för att ta färjan Rödby-Puttgarden. På den färjan åt vi lite mat jag och busschauffören som var mitt sällskap , maten var lite sådär. Den såg väldigt konstig ut. Väl framme i Tyskland så åkte vi mot Burg där vi sulle stanna vid butiken Fleggarden där det säljs billig sprit ;) Och satan vad de handlade! Men så ska det va. När vi kom fram till vårt hotell(Scandic) så checkade vi in och på mitt nyckelkort stod det "Tourleader", väldigt tjusig titel tycker jag :D Mitt hotellrum var jättefint! Jag tog en liten tupplur och duschade. På kvällen bar det av in till Lübeck för att äta middag på Kartoffelkeller. Restaurangen var fullsatt och vi fick vänta på mat i nästan en och en halv timme, men jag måste säga att det märktes inte att det tog så lång tid för atmosfären därinne var helt makalös och det var jättetrevligt. Maten var underbart god och väl värd sin tid.

Dag 2 var min lediga dag och efter frukost med busschauffören Uffe så gav jag mig ut för att upptäcka Lübeck, 7 timmars vandring,sightseeing och shopping blev det. Gud mina fötter! Jag hittade inte så mycket att handla men en väst och ett par byxor samt massa småsaker blev det i alla fall! Var inne i den kända Maria kyrkan och St.Petri kirche, även Holstenor var jag inne i och kikade. Väldigt häftigt! Lübeck som stad är hur mysig som helst, speciellt i de medeltida kvarteren. Blev allt lite kär tror jag. Snygga killar överalt var det också.

Dag 3 var hemresedagen och vi begav oss mot Sverige vid 09.00. Hemresan var precis som utresan, jag serverade och fixade med färjor och lekte ordlekar mm. Allt som allt så hade jag ett väldigt roligt äventyr!

Lite bilder. I o-ordning märkte jag nu när jag laddat upp dem -.-









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!