2012-03-27

Idag fick vi på Idas skola (bäckadalsgymnasiet) besök av 9 st fransoser som ska bo och praktisera i Jönköping under 4 veckor(I think). De är Restaurangelever från skolan Chateaux de Vaux. Som jag har fattat det så är detta deras skola(se bild nedan). Det är helt sinnessjukt... I alla fall så har några elever plus jag som går Engelska B blivit guider för de här eleverna. Idag hade vi en en välkomst/påsk lunch. Jag kan inte påstå att maten var något att hurra för. Idas visade inte upp sin bästa sida, tyvärr. Det var lite awkward stämning i början eftersom fransoser är föga kända för sin dåliga engelska. Jag kan intyga att det stämmer! Det var svårt att hålla igån en konversation eftersom de mest tittade på mig med en oförstående blick, eheh. Förhoppningsvis kommer de bli bättre och bättre för varje dag eftersom de ska prata engelska i 4 veckor nu. Efter lunchen blev jag utsedd till guide för hela gruppen så jag tog med dem på en rundtur runt Bäckadal(wooow!). Efter det så var vi några stycken som gick in till stan och shoppade. Jag tror det här kommer bli jättekul och att vi kommer att kunna knyta an ännu bättre ju mer tiden går. Jag älskar verkligen utbyten mellan olika kulturer, det är min grej. Att guida och visa, samt själv få lära mig och uppleva. 



Vs





Kommentarer
Postat av: F.

Har aldrig kommenterat din svenska för du är superduktig, men idag får du minuspoäng. Fransoser är i allmänhet urdåliga på engelska, det vet vi alla, så du får inte skriva "föga" kända.

Kram F.

2012-03-28 @ 23:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!