Wirling and Twirling

Har ingen aning om vad rubriken betyder haha, det lät bara roligt! Nu har det hänt mycket de senaste dagarna så har inte orkat uppdatera. Jag får köra på ett sammanfattnings inlägg istället. 

I onsdags stod som skrivet innan Klassdag på schemat. Började dagen med ett besök på UM hos min psykolog, har haft ett uppehåll därifrån ett tag. Sedan åkte jag med några klassisar tillsamans med min lärare till Mullsjö. När vi kom till stationen så väntade vi en stund på de andra, när jag skulle hoppa in i bilen igen så hade de gett en plats åt en kille i klassen som hade jätteont i benen/kroppen. Jag blev skitsur, inte på honom men på de andra i bilen eftersom att jag var tvungen att gå hela biten till min lärare. Grejen var ju den att JAG OCKSÅ HADE SJUKT ONT I KROPPEN!!!! Jag hatar när folk inte tar hänsyn till varandra -.- så jag hamnade på efterkälken och grät lite inombords. Tillslut blev jag upphämtad med cykel för jag gick vilse och kunde knappt gå. 
Dagen bjöd på mat, fika och fiskedamm. Hade det oväntat trevligt och roligt faktiskt. När jag kom hem så började den jävliga packningen till Vidablick! Jag hatar att packa! Jag är fortfarande inte färdigpackad och nu är det fredag.

Igår var det torsdag och skolavslutning, men den gick jag inte på! Jag och mina ladies Emilia, Evelina och Johanna drog till Ullared istället. Vi sjöng både Idas sommarvisa, Nationalsången och Den blomstertid nu kommer så jag hade det rätt fint endå. Jag hittade inga kläder, jo ett par byxor men förutsåg att de skulle gå sönder direkt så jag ratade dem. Det blev lite trosor och småskit som man alltid köper. Blev av med lite pengar men jag antar att det var nödvändigt för jag rensade rejält i vagnen! 

Idag är det fredag och det innebär studenten!! Jag gick upp och satte på mig lite tjusiga kläder och en hatt på huvudet och åkte in till stan. Jag var sugen på att se Bäckadals student eftersom att jag tar studenten nästa år så var jag nyfiken på hur det skulle vara. Det var rätt bra drag på studenterna och jag stod och log som ett fån hela tiden haha. När alla klasser sprungit ut så åkte jag tillbaks ner till stan för att vänta på kortegerna. Det tog en jävla bra tid så jag passade på att köpa en födelsedagspresent till mamma och kolla lite i de andra butikerna. Sedan kom kortegerna och det var SÅ KUL att titta på! Vilken lycka alltså, de skrek, skrattade och sjöng för fulla muggar och jag drogs helt med i stämningen. NÄSTA ÅR ÄR DET JAG, FÖR SJUTTON GUBBAR! Eftersom att jag inte var på skolavslutningen så kändes det som att de här var min avslutning på läsåret, jag gick och köpte mig en glass och njöt av det fina vädret. 
Nu har jag städat min våning hela kvällen. Dammat och damsugat som en idiot. Nu kan man faktiskt bo här utan att riskera att bli uppäten av dammråttor. Min toalett var riktigt ofräsch, känns overkligt att gå in på en ren toalett haha.

Som en liten avslutning på kvällen så smälte jag choklad i mitt nya Fondue-sätt som jag köpte på Ullared till det hade jag jordgubbar. Så himla mumsigt! Imorgon åker jag till Vidablick, mitt andra hem. Jag kommer att vara där och jobba Lördag-Torsdag. Efter det blir det tjohej och stim på Midsommar. Är så taggad!

Nu säger jag godnatt :) Fast det kommer ett inlägg till faktiskt, lite bilder från dagarna som gått.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!