Midsommar 2012

Ack vilken underbar dag det blev <3. Jag kände några veckor innan midsommar att fan, i år ska vi slå på stort. Ingen jäkla fyllefest med personer jag inte känner. Jag vill fira med mina vänner. Jag lyckades erövra huset efter en slitsam och tapper strid(dramatiskt) och jag bestämde mig för att anordna midsommarfirande. Detta bestämde jag mig fö 2 dagar innan jag skulle ge mig iväg ut i skogen utan tillgång till om världen haha. Så jag utsåg min fina vän Becca till festfixare. 

När själva dagen var kommen så vaknades det tidigt för att börja stöka och fixa. Jag kom ju hem från vidablick på torsdagen så all tvätt hängde ju uppe eftersom jag skulle åka iväg igen på midsommardagen(oerhört välplanerat haha). Becca och hennes boyfriend Daniel kom vid elva. Jag och Becca åkte och handlade det sista som behövdes till vår midsommar buffé. Vi ick börja tidigt med att möblera om och duka ute på altanen och även göra all den kalla maten som skulle serveras. Våra kära gäster kom runt 6. Vi bjöd på en välkomstdrink gjord på sockerdricka och äpplecider, med en jordgubbe som garnering. Lite senare blev det att sitta ner till bords och äta av vår fantastiskt goda mat! Lite fler vänner droppade in med tiden och framåt kvällen så bjöds det på efterrätt bestående av chokladpudding, grädde och jordgubbar. Eftersom vi körde på 3-rätters(varmrätt, efterrätt, efterrätt) så bjöd vi också på choklad fondue med jordgubbar. Så mumsigt! Jag är så himla stolt över mig själv, Becca och Daniel! Att vi lyckades fixa allt det här :D Och mina gäster kunde inte vara nöjdare tror jag. Det blev självklart supa och dansa hela natten lång. Jag hade några nattgäster(folk som skulle sova över alltså) så jag somnade inte förrän halv 5 haha. På midsommardagen vaknade jag och bara låg och mös tills halv tolv innan jag gick upp och började städa, mina underbara vänner hade låtit mig sova och städat mycket själv så det var inte så jobbigt. Sakta men säkert började folk droppa av och jag kunde packa min väska för vid halv tre blev jag upphämtad av familjen och vi begav oss mot 2 årskalas hos min kusin. Natten spenderades i Blåhult på en skitcamping. Tack och lov för den här :D

 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!