Isabella Löwengrip



Det första jag tänkte skriva i det här inlägget var "sorry för min vackra skelning men äsch jag har träffat Blondinbella". Det kanske låter som en helt harmlös kommentar till en bild. Finn ett fel dock! Hade jag verkligen behövt börja kommentaren med en pik mot mig själv? Som en slags ursäkt till er som läser att jag skelar ibland. Nej det hade jag inte, men det är såhär de flesta människor gör.  Vi lägger energi och vikt på saker som inte kommer att få oss vidare någonstans. 
För här står jag trots allt med fucking Isabella Löwengrip, mina största inspiration och förebild(förlåt Peter Jöback). När bilden tog så var jag så lycklig att jag inte kunde få ner mitt leende, jag ville egentligen le med tänderna men jag var så glad att jag inte kunde kontrollera mina ansiktmuskler. Hela jag skakade.

Jag var som sagt på Blondinbellas föreläsning, jag och mamma tog tåget in till stan. Vem tror ni inte sitter på tåget en rad framför mig? Det var Bella hihi :D Föreläsningen var grymt bra och hon är så jädra häftig! Och smart, jösses amalia vad smart kvinnan är. Hennes positiva energi smittar av sig och en ljusa röst och skratt fick mig att bli hur glad som helst själv. Jag önskar att jag var lite mer som henne men fortfarande mig själv. 

Efter hennes föreläsning så kunde man köpa hennes bok och få den signerad men jag hade inga kontanter. Jag blev helt tom inombords och skyndade mig till en bankomat för att ta ut pengar. Jag har nästan total blackout från att jag gick fram till henne tills att jag gick där i från. Mamma fick återberätta allt haha. Jag berättade lite om hur min vardag är och hon gav mig många värdefulla råd, det kändes verkligen som att hon brydde sig. Utifrån hennes råd så har jag i alla fall bestämt mig för att återuppta dansen och jag kommer till hösten dansa 2 gånger i veckan, showjazz och zumba.  Hon berättade också hur viktigt det är att lägga energi på rätt saker, annars blir man aldrig framgångsrik. Om vi ska bry oss om en finne i ansiktet, celluliterna på låren, kulan på magen eller de spröda naglarna så kommer vi aldrig kunna njuta fullt ut av att klättra uppåt i karriären. För all tid kommer att gå åt till att oroa sig. Vissa tar sig aldrig mer än två steg, vissa vågar inte ens satsa på sina drömmar för deras självkänsla är i botten. Så jag har bestämt mig för att inte ta skit från någon och jag kör mitt race, jag lägger energi på mina drömmar istället för celluliterna på mina lår.

Hon sa även mycket annat nyttigt som hjälper mig i mitt liv. Jag vet hur jag ska hantera en släkt av eget kött och blog som sviker och låtsas som ingenting, jag vet hur jag ska hantera när alla vänder ryggen till. För jag är starkare än dem. Jag vet vem jag är och jag vet vad jag absolut inte vill bli. Jag är Frida Larsson 18 år med framtiden runt hörnet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!