Dalarna!


Nu har jag landat hemma igen. Shit vad det händer mycket på en och samma gång. Har knappt vart hemma något sen i torsdags. Just nu håller jag att tvätta och torktumla för fullt, var förbi affären och handlade proviant för de kommande två veckorna. Har nu insett vad dyrt allting är! Hela kalaset gick på lite över 300 kr. Och jag har lärt mig en läxa, kolla ALLTID utgångsdatumet för sjutton gubbars namn! Nu blir det att äta mycket och fort för att få pengarna värda haha. 

Nu blev jag asarg.. Läste att Al-qaida håller på att förstöra UNSECOS världsarv i staden Timbuktu. Vilka jävla efterblivna idioter??? De förstör för att de historiska tingen i staden är gudsdyrkande och UNESCO satte för några dagar sedan upp staden på världsarvslistan. Och det är Haram inom Islam. Hur dumma i huvudet får dessa hjärntvättade människorna vara? Förstöra flera tusen år gamla monument för att de är Haram. Men vadfan, för flera tusen år sedan så var folk antagligen kristna i Timbuktu, right? Varför ska de ge sig på historian. Har de fått storhets vansinne hela bunten? Ska de försöka islamisera vår historia? -.- 
Läste också att 2001 sprängde talibaner två av världens största Buddah statyer som var 1600 år gamla. Liksom varför? 

Aja, nu ska jag skriva lite kort om Dalarna. Vi var som sagt på Orsa camping. Otroligt fin camping! Enda minuset var de vidriga toaletterna och duscharna. Fick lite smått panik. Campingen ligger precis vid Orsa sjön och den sträcker ut sig bland tallar och andra träd. Väldigt fina miljöer. Jag kände mig väldigt hemma eftersom miljön påminde mycket om Vidablick. Det regnade knappt något vilket jag njöt av, här i Jönköping var det ju tydligen regnstorm haha. Vi var lite i Mora och Orsa och kikade. Vi var också i Nusnäs där den första Dalahästen skapades! Jäklar vad dyrt det är med dalahästar kan jag säga er. Det blev inget köp för mig för jag känner inte för att lägga ut 300 spänn för en liten trähäst, dock så var dem väldigt fina! Det roligaste som vi hittade på var utan tvekan Tomteland som jag tyckte var sjukt roligt! Deras koncept är ett slags äventyr som man följer från klockan tio till fyra på eftermiddagen. Man följer med på en jakt efter magiska ingredienser som ska hjälpa Nisse Krut, Alven och Sagofen att besegra Trollkungen i en magisk strid. Så det var allt från trollsafari, älvaspaning till häxskola. Det var riktigt bra skådespeleri och även Tomten själv fanns på plats. Det var nästan så att jag började tro på honom, för det var verkligen en riktigt bra tomte. 
 
Sedan blev det chill i husvagnen och lite sådant! Nu blir det bildbomb.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!