Världens häftigaste upplevelse :D

Jag har inte vågat nämna det högt förräns nu. Igår fick jag reda på att jag troligtvis skulle få flyga med till Arlanda och tillbaka idag. Allt hängde på piloten. Så jag befann mig på Jönköping Airport en och en halv timme innan jag skulle (bussarna går väldigt sällan) satt och mös i soffan framför nyheterna och blev sällskapad av en massa goa gubbar. Tillsut fick jag reda på att "you are going to Arlandaaaaa". Världens lyckligaste Frida!
Jag fick gå igenom säkerhetskontrollen(som jag går minst 2 gånger per dag endå) och först av alla kliva på planet. Jag fick välja om jag ville sitta i cockpit eller i själva kabinen, WTF?!?! DUM FRÅGA?? Klart jag ville sitta i cockpit :D fick coola hörselskydd med kommunikationssystem i så att jag kunde prata med Piloten och Styrman. De var jättetrevliga och förklarade allt dem gjorde. Jag vill verkligen bli pilot så jag satt där som ett ljus och sög till mig allt de sa. Det gick jättefort till Stockholm så jag gick in på Arlanda och boardade planet och var tillbaka i Jönköping på säkert 2 timmar.  Det var verkligen så inspirerande och häftigt. Jag är rätt lyckligt lottad. Igår fick jag vara med på en brandövning som ingen privatperson vanligtvis får se, hur coolt är inte det liksom?

Dagen fortsatte med ett charterplan från Las Palmas som skulle lastas av, tankas, förberedas och lastas på igen. Tror jag var ute i säkert 1 timme i -5C. Jag älskar allt som har med flygplatsen att göra. Tycker till och med att det är kul att lasta på bagage. 

Jag gillar miljöombytet jag har fått nu. När jag kom till praktiken i måndags hade jag inte en aning om vad man gör på en flygplats men nu har jag fått testa på vad som händer ute på plattan och de nya erfarenheterna är så awesome. Jag var på hotell i 6 veckor, gjorde inget jag inte redan visste lite om. Men nu är det helt nya grejer och jag älskar varje sekund av det! Två veckor är på tok för lite :(


Såhär snygg kan man vara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!