Praktik

Idag började jag min sista vecka på Stora Hotellet. Dagen bestod av att packa upp 80 stycken vattekokare och placera ut dem i olika rum samt möblera lite i konferensen. Det speciella med just idag är att jag fick i uppdrag för några veckor sedan att guida första årsklassarna på Hotell och Turism. Jag förberedde mig inte jättemycket utan gick mer på känsla. Hade självklart en planerad tur och nedskrivna punkter att ta upp men jag gillar inte att övertänka och överarbeta det jag gör. Därför blir jag sällan nervös, jag tänker helt enkelt inte på vad som kan hända eller vad som kommer att ske utan jag fokuserar endast på att jag ska guida på bästa sätt. Det gick jättebra och jag hoppas att de var nöjda :)

Det är väl en udda egenskap jag har, jag älskar att prata inför människor. Jag älskar att hålla föredrag och guidningar. Något jag dock måste jobba med är mitt uttal när jag pratar. Jag har en tendens att lägga ihop ord och hoppa över bokstäver, det låter nog rätt roligt!

Jag övningskörde för första gången idag! Fartdåre som jag är så ville jag ju gasa på hela tiden men det är väl inte det mest optimala att göra första gången i en bil. Övade på frikoppling och växling etc. Lära känna bilen helt enkelt. Så kul!
Nu sitter jag framför tv och kollar på Mammor och minimodeller, vet inte vad jag tycker om det här med små barn som utsätts för modebranschen. Ska nog fundera lite på det. Dricker te och ska snart sätta på min nya favoritserie Once upon a time, grymt bra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!