Ny praktikplats

Igår började jag på min nya praktikplats, Jönköping Airport. Självklart försov jag mig och kom 2 timmar försent. Det är typiskt att jag som aldrig försover mig lyckas med det omöjliga när jag väl ska upp och göra något roligt. Jag har verkligen sett fram emot dem här 2 veckorna.

När jag kom dit fick jag en urtjusig reflexjacka som var i storlek XS men endå gick ner till knäna på mig. Fick även ett par neongröna hörselskydd, jag kan lova er att jag syntes rätt bra. Jag kan inte titta på jackan för jag blir bländad av reflexerna haha. Jag började med att åka hjullastare och skotta snö. Han som körde kände tydligen en del av min släkt så vi hade en del att konversera om, jätteroligt. Senare på dagen var jag med och tog emot ett flygplan och jag lastade ur bagage. Fick även kika in i flygplanet och i cockpit.  
När de skottar landningsbanan så använder de sig av en såkallad "Vammas" en jättelång skottmaskin med diverse funktioner. Det var rätt häftigt. Det coolaste av allt var nog när jag fick åka på en rundtur med ronderingsbilen. Jönköping Airports marker är enorma. Vi körde ca en mil runt på området. Jönköpings kommun har olika övningsscenarion uppbyggda för brandmän att öva på. Typ hus och flygplan, även garage och bilkrockar och sådant de för öva att släcka på/i. Han sa det att "du har tur som får se det hr för det är inte många privatpersoner som gör". Kände mig lite småhäftig faktiskt :)

Ni ser området på bilden nedan.


Huvudbyggnaden





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!