Intressant dag!

Idag var en riktigt intressant dag. Inte för att jag gjorde så mycket, nästan ingenting faktiskt. Dagen började med 2 timmars fikapaus eftersom at jag lyckades tima in två pauser efter varandra på två olika avdelningar. Sedan så skulle jag vara med på brandmännens övning. På Jönköping Airport så har de en brandstation som alltid är bemannad. De flesta som jobbar på rampen(Airside) är brandmän. Jag fick åka en stor gul och röd brandbil ut i skogen där en flygplans simulator stod. Dagens scenarie var en Airbus som får nödlanda pga av rökutveckling i flygplanet. Det var häftigt att se hur de agerade och släckte planet, och hur de släpade ut dockor som förestället människor och barn. Det här är ju ingen grej som vanliga människor får se. Det är ju bara brandmän som får se i vanliga fall så jag tyckte det var döhäftigt!
Senare på dagen så var det innebandymatch för de olika avdelningarna. Dock dök det bara upp brandmän, tjejerna på custmer service fegade ur så jag var ensam tjej på ca 12 brandmän. Ni kan ju tänka er den synen. Jag som är fullständigt livrädd för bollar ska spela och tacklas mot 90kilos bjässar. Men det gick bra :D 

Lyckades fjäska till mig skjuts hem av en brandman. Istället för att komma hem halv 6 så var jag hemma tjugo över 4.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!