Alla tiders hjälte.

Innan jag går och lägger mig så vill jag bara tillägna detta inlägg till min hjälte,idol,förebild barndomsvän. 

Bamse


Ingen kunde mer om Bamse än jag. Jag prenumererade på Bamse i oräkneliga år. Det finns inte en enda Bamsetidning från och med att den kom ut fram tills 2006 som jag inte har läst. 
Det är synd att Bamse inte är lika stor längre, inte lika känd. Nu är det Blixten Mcqueen och Hannah Montana som lär barnen hur de ska bete sig. Hujeda mig..

Det är nästan så att jag ska gå in på vinden och ta fram mina gamla tidningar. 
Jag kommer ihåg att Bamse tidningarna brukade ha "Bamses skola" typ där jag lärde mig sinnesjukt mycket som har följt med mig hela livet. Hur normalt är det på en skala att en 8 åring kan rabbla upp vem Kopernikus och Gallileo var? Eller att den första tryckpressen uppfanns av Johan Gutennberg som Bamse träffar på i ett nummer. Och jag kommer så väl ihåg att jag lärde mig grundfaktan om Leonardo Da Vinci genom en Bamsetidning.

Allt som ligger till grund för det jag kan idag kommer från mina Bamsetidningar, är inte det fantastiskt?



Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej !

allt bra med dig, har du haft en bra dag ?



Vill tipsa dig om en grym tävling jag har på min blogg nu. Du kan vinna en almanacka från tryckdig.se som du själv får bestämma hur den ska se ut !

Antingen en till dig själv, eller varför inte ge bort den i present till någon ?



Klicka in här och va med : http://moonzanna.se/2012/january/tavling-vinn-din-egendesignade-almanacka.html#comment



Kram

2012-01-06 @ 04:14:42
URL: http://moonzanna.se
Postat av: helena

åh vad fin din blogg är

2012-01-06 @ 08:32:43
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!