End of discussion!

Jag diskuterade med en viktigt person i mitt liv idag. Hon är psykolog och är världens bästa när man behöver få svar på frågor och funderingar. Verkligen världsbäst!
 
Jag frågade henne angående personer som likt mig har väldigt lätt för att fastna och bli insnöad på en sak. Eller bli besatt som andra väljer att använda i negativ bemärkning. Jag använde själv ordet förr om åren men nu är det nästan sårande. Jag har alltid haft lätt att fastna vid band och personer, i synnerlighet kända personer. Jag har väl haft ca 4 perioder i mitt liv som har kretsat kring en enda sak. Det började med Chad Michael Murray i en väldigt liten skala. Sedan blev det High School Musical och speciellt Zac Efron. Det var då jag verkligen blev insnöad. Zac Efron var hela mitt liv, jag visste allt om honom och jag kunde bara inte få nog. Jag älskade honom så otroligt mycket. Jag var ett stort stort fan. Efter det så tog det ett tag innan Jonas Brothers kom in i mitt liv. Den här perioden var ännu mer insöad än med Zac Efron. Jag andades JB(jaaaa de var faktist först med att kallas för jb) och det enda jag tänkte på var JB. Det har gått fyra år sedan jag lämnade Jonas Brothers familjen. Jag gick i fyra år helt utan något speciellt intresse. Nu i mitten av september så började jag kolla upp lite One Direction videos mm och kände att oh nej oh nej oh nej nu börjas det igen. Jag kände liksom igen varningstecknena. Jag var påväg in igen. Det var tre månader sedan nu och jag kan lätt säga att det har vart de tre bästa månaderna på väldigt väldigt länge. 
 
Jag ser det inte som något negativt alls att älska ett band. Om ni vill se mig som en jobbig skrikande fanbrud så go ahead! Jag vet själv hur det är att sitta framför datorn och sucka åt alla patetiska Justin Bieber fans. Haha trust me I do! Och jag vet att jag själv inte är mycket bättre. Jag har stått på båda sidorna så jag dömmer ingen. Jag minns till och med att jag suckade åt One Direction fans.
 
Det jag diskuterade med psykologen var hur det kommer sig att vissa har mycket lättare för att fastna än andra. I mitt fall kom vi till slutsatsen att jag har ingen fast punkt i mitt liv, jag har aldrig haft det. Flängande fram och tillbaka mellan mamma och pappa, släkter och familj. Inga fasta relationer med någon. Jag har heller aldrig utövat en hobby såsom fotboll eller bild. När jag hamnar i kritiska perioder i mitt liv så behöver jag en fast trygg punkt att ty mig till och det är då jag fastnat vid ett band eller kändis. De fyller rollen som fasta punkter. Och det är inte negativt alls! Alla har vi olika liv och istället för att jag spelar fotboll så älskar jag ett band vid namn One Direction. Jag vet att det inte vara för evigt och jag vet att jag kommer gå vidare i livet utan dem men för stunden så är jag så tacksam över att ha dem.
 
Jag tycker på ett sätt synd om de som aldrig får uppleva den här överväldigande känslan som man får när man är med i ett fandom (som det kallas). Det är en så häftig känsla att dela en kärlek så stor att den räcker till månen och tillbaka med miljontals fans runt om i världen. Vi är #1Dfamily och vi står bakom varandra. Det finns så många fantastiska människor där ute som jag har kommit i kontakt med tack vare One Direction. Jag önskar att människor skulle förstå att det går att älska några man aldrig har träffat. Det går att älska i princip vad som helst utan några fasta grunder. Om jag så för en sekund kunde få er at förstå vilken lycka det ger mig att ha dem i mitt liv om än bara en kort period. Det är ingen fantasivärld vi lever i. Jag är inte på något sätt onormalt eller extrem, för att vara ärlig så är jag rätt lugn och sansad i jämfört med många andra extrema fans. Jag lever fortfarande i verkligheten men jag har något som gör mig lycklig och som får mig att ta mig igenom vardagen. Och vad är det för fel på det?
(Det är en rörlig bild, uppdatera sidan om den står stilla)
Idag är en stor dag. För två år sedan var de med i Xfactor. De auditionade var och en för sig och åkte ut. Några minuter senare blir de tillbaka kallade till jurygruppen. Det har blivit bestämt att de ska få en andra chans som ett band. De vann inte Xfactor men de lyckades erövra världen. Idag spelar de i ett utsålt Madison Square Garden, något som oftast klassas som det största i en artists karriär. Jag är så jäkla stolt över dem! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!