18 and life you got it!

Idag är det torsdag. Inte en vanlig torsdag utan torsdagen den 23 augusti 2012. Det är torsdagen innan fredagen som i år råkar vara den 24 augusti 2012. Det innebär min födelsedag och inte vilken födelsedag som helst utan min 18 års dag. Hela mitt liv har lett fram till den här stunden då jag officelt tar klivet in i vuxenvärlden. Som jag har väntat! Jag har längtat i 18 år på att den här dagen ska komma. Inte torsdagen utan fredagen såklart. Jag har alltid vart lillgammal, den som säger något annat ljuger så att tungan blir blå. Jag ha alltid velat växa upp så fort som möjligt trots mångas råd att "ta det lugnt, var barn så länge du kan". Men jag har slått dövörat till. Jag vill bli 18 så att jag får bestämma vem jag är, vart jag är, vad jag är och hur jag är. Och ingen annan kan ta dessa beslut åt mig. 
Trots min starka längtan genom åren så är jag inte riktigt nöjd. Jag gillar att längta efter saker. Jag gillar känslan. Men när jag nu sitter här 17 år och ca 345 dagar senare så känner jag mig snuvad på vinsten. Vad ska jag nu längta till? Den där pirriga känslan och de sömnlösa nätterna infinner sig inte längre. Jag har planerat, städat och packat hela veckan, det var nästan så att jag glömde bort varför jag gjorde allt det här. Jag fyller ju år. Jag känner lite stress för jag vill få ut så mycket som möjligt av min 18års dag för den kommer aldrig mer igen. Det är den första stora födelsedagen för mig. Men jag blir helt caught up in Carpe Diem. Hur ska jag göra för att fånga min 18års dag på bästa sätt? Det är så att man kan drunkna i alla dessa tankar haha. Hur som haver så är jag riktigt jävla taggad på imorgon!!!! Feeeeeeest.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!