Some die young

Sitter och drömmer mig bort lite samtidigt som jag fjantar mig på Pottermore. Jag brygger och viftar med trollstavar. Rätt roligt kvällsnöje. Har precis ätit upp en hel polkagris, aj aj mina tänder. 
Jag är en dagdrömmar och en fantasilevare. Har befunnit mig i ett gränsland i flera månader. Nästan som att skriverierna lämnat mina kropp, som att de har försvunnit. Jag saknar att bara sätta mig ner och skriva. Skriva tills det inte finns något mer att skriva om för stunden. Ena stunden finns det inte och den andra så gör det det. Allting blir bara halvt och inte helt, när det borde var helt och inte halv. Det är så jag vill vara riktigt hel. Vem vill gå runt och vara halv? Jag befinner mig i gränslandet mellan hel och halv. Glaset är antingen halvfullt eller halvtomt, beroende på vilken dag du frågar mig. Jag vill så mycket, hela min hjärna exploderar i saker som jag vill göra, ska göra. Men jag vet inte hur, hjälp mig någon. Jag vill engagera mig men det finns ingenting att engagera sig i här i Jerusalem. Jag är ingen politikman som debatterar mot någon som tror minst lika mycket på sin sak som du gör på din. Jag är ingen troende som finner tröst i kyrkan. Jag är ingen vandrare som finner tröst av naturen. Jag är en människa som finner tröst i fantasin och tron på framtiden. I am not a human being, I am a spritual beeing having a human experience. Vem är jag? Vem är vi? Vem är du? Vad är vi alla tillsammans?

Hon är vild som vinden
Hon är varm som en sommarnatt
I hennes ögon glittrar
en outtömlig skatt
Det finns inget jag inte skulle göra
för att ha henne här
Jag tar emot då månen faller
Jag lovar och svär



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!