2012-04-25

Känner hur migränen kommer smygandes, lyssnar på Mauro Scoccos klassiker "Sarah". Det är något med introt som få mig att rysa och ett välbehag sprids i kroppen, lite trolskt. Nu bytte jag till Sareks "Genom eld och vatten". Den låten bär på så många minnen. När jag 9 år gammal tvingade mina kompisar att dansa och mima till Sareks låtar och uppträda på talangjakter. Jag hade min lilla "fristajl"(det kommer alltid heta så haha) med Sareks skiva. Jag drömde redan då om hur jag befann mig på andra ställen ikapp med musikens toner. Deras musik är så speciell. Jag tror inte att många kommer ihåg att det här är SVENSK musik. Deras musik är en del av vårt ursprung. Sverige har visst folkdräkter, folkkultur, traditioner och folkmusik. Det gäller bara att minnas, att se bortom det som är idag. Jag har alltid vart ett fan av folkmusik, från alla världens hörn. Jag är väldigt svag för svensk, keltisk och indiansk folkmusik. Många kallar det för skit men jag tycker verkligen att det är så himla vackert. Folkmusiken talar om en svunnen tid, om ursprunget och finns alltid där för att påminna oss. Folkmusik är ren och skär landssång, inte influerat av andra. 

Det här var verkligen inte vad det här inlägget skulle handla om haha. Idag var jag på praktiken och fixade med mängder av saker. Jag trivs så himla bra och jag har blivit lite av deras datorproffs. Jag gör broschyrer och informationsblad. Fick även en riktigt rolig nyhet idag! Nästa vecka åker jag till Lübeck som bussvärdinna med praktiken. Det ska bli så himla roligt och en sjukt bra erfarenhet. Ser fram emot det jättemycket. Nästa vecka har jag bara praktik eftersom att vi är lediga måndag-tisdag. FUCK YEAH :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!