The eagle has landed!

Befinner mig nu i en mysig lägenhet i Merchant City beläget mitt i Glasgow. Måste säga att jag var riktigt nervös på Skasvta flygplats när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen och in i vänthallen. Tax freen var skit så jag slog läger vid gate 6 där planet mot Edinburgh skulle gå.
Folk slogs som hyenor för en bra plats i kön, om man ens kan kalla det för en kö. Snarare en avlång klump med stampande och otåliga människor. Jag lyckades faktiskt knipa åt mig en fönsterplats oooh jäääh!

Jag som är en babbelmaja måste erkänna att sitta tyst i 3 timmar var oerhört jobbigt för psyket, var osäker på om jag faktiskt kunde prata när jag kom fram. Tack till tanten som gick in i mig och sa förlåt så jag fick chansen att svara "det gör inget", pheeeew jag kunde prata!
Väl framme på flygplatsen i Edinburgh möttes jag av en glad Kim med skylten "Ms. Frida Larsson" som jag misstänker att hons längde ihop i sista minuten. Vi åkte dubbeldäckare(såååååå roligt) för att senare byta till en vanlig buss som tog oss mot Glasgow. Inte nog med att busschauffören satt på fel sida, hon körde på fel sida också huuuujeda mig! En man spydde på bussen, det var så vidrigt när han kom i mittgången med handen för munnen och kräk rinnande/sprutande igenom fingrarna. USCH

Jag verkligen AVGUDAR Glasgow, det är precis som jag har förväntat mig. Jag och Kim tog en kvällspromenad tidigare ner genom shoppinggatorna, jag köpte en chai latte på starbucks och lite läsk och chips på Tesco(lika stort som Ica) det är dubbeldäckare och små söta taxis överallt. Jag älskar det åååååh!

Nu längtar jag efter veckans äventyr. Känner att jag hör hemma här.



Har lite problem med att ladda upp bilder så det får vänta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!