Glasgow 2011

Jag har aldrig någonsin tänkt att en framtid i Sverige är något jag kommer att bygga. Det har aldrig vart en verklighet för mig. Jag vill längre än så, jag vill ut i världen. Upptäcka guldställen i amazonas eller leva med munkar i indien. Jag vill lära mig och utforska världens alla hörn. Ett mål jag har haft sedan jag var liten är att jag någon gång i mitt liv ska besöka Påskön och Cichen Itza(Maya indianernas hem). Jag vill inte utforska en sandstrand på mallorca, jag vill utforska Aborginiernas kultur. 

Jag har alltid vart lite små bitter över att vissa familjer åker utomlands varje år. Det blir en verklighet och en självklarhet för barnen, de uppskattar inte att det kanske finns ett tempel i närheten utan snarare att bamse är vid poolen. Barnen blir ungdomar och familjerna fortsätter att åka utomlands. Ungdomarna bryr sig inte det minsta om det stora gravfältet i staden intill utan det viktigaste är att det finns snygga killar i baren och att det är billig sprit.

Jag däremot, jag har inte växt upp i en familj där vi åker utomlands för pengarna. Nej, istället köper vi en husvagn för samma summa som en thailandsresa hade gått på. Det är frustrerande. Jag uppskattar alla dessa arkeologiska och historiska fynd. Jag uppskattar arkitekturen. Men jag har inte ens fått chansen att se allt det här.


Men things change. Nu ska jag för första gången åka på en resa som jag själv har betalat, som jag själv har planerat. Det är på MINA villkor. Och jag älskar det. Min destination är Glasgow, skottland.
Jag må vara född i Sverige men min själ tillhör Storbritannien. Jag känner mig till en viss del malplacerad i det svenska samhället. Jag har faktiskt inte ens vart i Storbritannien men en liten del av mig, en väldigt stark del försäkrar mig om att om jag bara åker dit så kommer jag att känna mig hemma.
Jag hoppas att det blir så. Att jag kommer få svepa runt på gatorna i min fina jacka och skor och bara känna mig lycklig och hemma.
Nu blev det här en massa blabber på en gång men jag har så mycket jag vill säga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!