TGIF

Thank God It´s Friday!

Klockan är just nu 14.46 och jag sitter fortfarande i pyjamas. Att jag gick upp för 3 timmar sedan behöver vi inte gå in närmare på. Den här förmiddagen har jag spenderat med att kolla på Glee och packa. Känns väl lite onödigt att packa redan nu men eftersom jag har shoppat så himla mycket så behövde jag packa allt samt väga det för att se om jag måste köpa till en väska till (Ryanair är knäppa) eller ta på mig så mycket plagg som möjligt på söndag för att komma inom den godkända viktgränsen. Och här kommer det otroliga. JAG KLARAR MIG!! Så.jäkla.underbart.

Tunnelbanan åkte precis förbi, i början kändes det som en mindre jordbävning när den dundrade förbi under huset men nu märker jag den knappt. Jag är en sådan människa som har väldigt lätt för att anpassa mig och bara flyta med. Jag vet att jag kommer sakna alla ljud. I en storstad som Glasgow så är det trafik hela tiden. Jag bor precis i en korsning med busstation och en tunnelbana under oss. Ni kan tänka er vilket buller det är hela tiden. Att försöka sova i lilla Habo kommer bli lite knepigt de första nätterna.

Det är en konstig känsla att när jag går utanför den här dörren så är jag mitt i centrum. Jag behöver inte gå till buss/tåg stationen för att ta en anslutning på 30 minuter in till Jönköping. Allt är liksom inom räckhåll här. Jag kan erkänna att jag har lite hemlängtan till Sverige, det trodde jag aldrig att jag skulle ha men jag antar att man behöver resa utomlands för att inse vad man har i Sverige. Sverige är ett mycket bättre land än Storbritannien på väldigt många punkter. Vi är ett mer utvecklat och moderinserat land. Och för att inte tala om Strukturerat. Jag saknar mitt strukturerade Sverige.

Dagen och kvällen kommer nog (hoppas jag, KIM) bjuda på mycket roligt. Håller tummarna för en mysig pub. Jag vill minnas de sista dagarna med bara roliga minnen och äventyr. Jag ser fram emot morgondagen också för då är det en väldigt speciell Helgdag, men det berättar jag mer om då.

Kram
Frida




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!