Remember remember fifth of November

Saturday yeeey.

Inte alls så bakis som jag trodde så började vi dagen med att gå till en marknad i de sunkigare delarna av Glasgow. När jag anlände i söndags fick jag stränga order om att gå aldrig åt höger när du går utanför dörren för då blir du knivhuggen, ungefär. Lite rädd var jag allt! Marknaden i sig var inte så mycket att ha men det fanns en spåtant där. Man måste ju testa på att bli spådd någon gång så sagt och gjort. Jag vet inte om det betyder olycka om jag pratar högt om vad hon sade men kan ju avslöja att jag kommer gifta mig och få 4 barn varav den första kommer vara en son och den andra en dotter. Det finns just nu många killar som gillar mig men en speciell som är lång och blond känner något extra för mig och om jag slutar vara så antikillar så kommer vi två passa perfekt. THESEARCHFORTHEBLONDEGUY. Om jag fokuserar på mina studier så kommer jag komma långt i livet och jag måste släppa mitt förflutna för att kunna gå vidare och leva ett lyckligt liv.
Det var ungefär det hon berättade. 

5th of November är en speciell dag i Storbritannien. Det var den dagen för många hundra år sedan som en man försökte spränga slottet. Han är den person som kommit närmast till att döda drottningen. Han fångades dock och blev dömd till att brännas på bål. Efter den dagen så blev det en tradition att man gjorde upp stora bålar runt om i städerna. Nu förtiden kallas det för Bonfire night och är en kväll för fyrverkerier, karuseller och skoj. Vi började kvällen med en liten förfest hemma hos oss med massa nya människor. Jag shottade Tequila för första gången med cinnamon och apelsin. Haha så jäkla vidrigt första gången men fan så gott senare. Med mycket alkohol i blodet drog vi till ett Bonfire night firande i en park inte så långt ifrån. Det var så himla fina fyrverkerier, de höll på i hela 20 minuter. Magiskt Sedan gick vi hem och fortsatte festen. Träffade så himla fina och snälla människor här. Jag älskar Glasgow bor <3 Timmar senare drog vi ut i natten och hade små äventyr på vägen.

Med en lycklig känsla i hela kroppen gick jag och la mig utan en tanke på att det var hemfärd imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!