Edinburgh

Edinburgh är A-M-A-Z-I-N-G. Verkligen en sjukt fin stad.
Igår tog jag och Kim bussen till Edinburgh för en dag med shopping och turistande. Det vi började med var väl inte helt genomtänkt när vi vi gick upp för ett monoment med 287 trappsteg. Ju högre upp vi kom desto smalare blev det. Höjdskräck och Klaustrofobi combined. Men vilken obeskrivlig utsikt vi fick. Edinburgh castle är verkligen stadens diamant. Det står på en gigantisk kulle som vetter ut mot staden gator. När vi gick där på shoppinggatan hade man alltid utsikt mot slottet. Jag kan väl inte påstå att shoppingen var så mycket att hurra för men det var en upplevelse att strosa omkring. Jag gjorde endå av med alldeles för mycket pengar haha. Har hitills gjort av med ca 4000...
Jag köpte världens snyggaste converse. Converse här är sjukt billigt. Runt 440 kr får man betala för ett par converse. Allt är billigt i Storbritannien. I LOVE IT!

Jag har insett under mina dagar här att Glasgow nog inte är något för mig. Jag har fortfarande mycket att utforska i resten av landet och mitt hjärta tillhör fortfarande Storbritannien men jag skulle nog inte vilja bo här. Det är mycket som inte fungerar och mycket som man bara skrattar åt för att de precis har upptäckt något som funnits i Sverige i flera år. Tillexemel stoppknappar på bussar etc är något som precis har börjat dyka upp. Passagerarna ställer sig bara upp så stannar busschauförren. Om du klickar på stoppknappen men in ställer dig upp så kör han förbi. Det är jättekonstigt. De har inte heller pant eller sortering. De är väldigt Omiljövänliga. Bussarna har inga tidtabeller utan kör som de vill. Det finns ingen färsk frukt att köpa och potatis köper man färdigpacketerat.

Jag vill nog se mer av England, där förstår jag i alla fall vad dem säger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!