Day two, not so lost...eller?

Måndagskvällen spenderades på en pub vid namn Firebird samt en supermysig pub vid namn Lebowskis. De tar verkligen halloween på stort allvar här vilket är superkul tycker jag! På Lebowskis så var alla utklädda och stämningen var underbar. Det finns halloween butiker i varje gatuhörn. Hade jag inte redan haft så mycket shoppinggrejer så hade jag investerat i en riktigt fab utklädnad.

Dagen började jag med att ge mig ut och leta upp det mysiga Starbucks jag upptäckt. Dock gick det inte som planerat eftersom att jag efter en timmes vandrande gav upp och begav mig till det stora Starbucks där det alltid är proppfullt. Jag beställde någon läskig Caramell Créme som gav mig magknip men ack så god den var. Mina mål för dagen var att shoppa och ta mig till Buchanan Galleries, samt Buchanan Street som är Glasgows andra stora shopping kvarter. Buchanan Galleries var enormt och jag fick med mig ett och annat. Jag har faktiskt lyckats få grepp om det knasiga kösystemet dem har här, misstänker att det kommer bli problem när jag återvänder till Sverige.

Men när något går rätt så måste ju något gå fel också. Så när jag gav mig ut på Buchanan Street så lyckades jag helt enkelt gå vilse. Jag visste inte vart jag var och jag vandrade omkring i några timmar. I en sådan här gammal stad så ser alla hus likadana ut vilket gör det omöjligt för en att hitta tillbaka. När jag tillslut såg mitt älskade Buchanan Galleries gick jag in och belönade mig själv med mat från Burger King.

Dagen var rätt händelselös faktiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!