Andra dagen+Tredje dagen.

Igår var den andra dagen på min praktik. Jag fick gå jämte Linda som är städerska. Jag bäddade sängarna och hon gjorde det övriga i rummen. Jag är proffs på att bädda sängar nu, efter sisådär 25 sängar..
För övrigt så hände det inte så mycket mer än så. Jag jobbade en stund på kvällen på Kaffebönan som mitt jobb heter. 

Idag så hände det lite mer. Jag började dagen med Linda och jag bäddade ytterligare några sängar tjiihoooo. Men efter lunch blev det andra bullar. Då fick jag stå och putsa silver tillsammans med en annan praktikant. Det var faktiskt rätt roligt att se hur silvrigt det blev när man putsat, skillnaden var enorm. Det blev en tur till konferensen också där jag fick koka kaffe och ställa i ordning Ole Bull(en konferens lokal) inför L'oréals visning. Det var sjukt mycket roligare än att bädda sängar!

Min praktik fungerar lite så att nu i början, första veckan så är jag mestadels på städ just för att jag ska lära känna hotellet lite mer. Sedan kommer jag att placeras lite där jag behövs. 
Det som är så synd fast även positivt med den här praktiken är att jag är på Elite Stora Hotellet, ett hotell som jag har vart väldigt mycket på under mina år här på jorden eftersom att mina mamma och hennes två vänninor jobbar där. De flesta känner mig trots att jag inte känner dem haha. Så jag är väldigt bekväm och är inte särskilt nervös alls vilket jag tycker skulle vara bra om jag var lite granna i alla fall. Jag är ju inte som en vanligt praktikant eftersom jag redan känner de flesta så blir det ingen utmaning för mig.
Men eftersom att hotell inte är något jag vill jobba på i framtiden utan bara är något jag måste praktisera på en period så är det rätt nice endå att få vara här.


Nu är jag precis skitslut. Praktik och jobb kombinerat fungerar inte så bra för min kropp och psyke. Godnatt!

Bara en liten del av alla rum jag bäddat i.


Finfin bäddning!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!