Praktik.

Måndag: Började med städ på morgonen och var riktigt jävla pisstrött på att bädda sängar och la inte så mycket energi på det utan gick in i en trans och vaknade inte förrän vid lunch igen. Fick till min stora lycka gå över till Le trottoir och hjälpa dem att servera,diska och fixa lite.

Tisdag: Första dagen på konferens. Jag gjorde allt möjligt. Kokade kaffe, plockade disk, möblerade, ställde fram fika, chillade och hjälpte förvirrade gäster.

Idag fick jag sovmorgon och började vid 11. Dagen innehöll ungefär samma grejer som igår. Jag var kvar tills klockan 7. Meningen var väl att jag skulle få vara med och se hur det går till på ett eftermiddags/kvällspass. Ett företag skulle ha glögg,pepparkakor och lussebullar till fikat så vi dukade fram det. 

Något jag har märkt med Stora Hotellet är att de inte har någon jobrotation utan de tar dag för dag. Konferensvärdinorna kan städa rum halva dagen eller hjälpa till i frukosten etc. På måndagar kommer jag alltid att vara i städ för att det är då det är som mest att göra. De tre resterande dagar kommer jag vara på t.ex Konferens,frukost,städ eller lokal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!