Hard work work.

Hade helst av allt bara krypit ner i sängen igen och stannat där hela dagen. Blir nästan gråtfärdg för jag vill det så mycket. Men jag har inte tid för att vara mänsklig. Jobb står på schemat. Såklart. Jag vet att det bara är jag som kan ändra på mitt liv men när man är så djupt nerkörd i gyttjan så är det svårt att komma upp. Jag vore ju inte klok om jag sade upp mig från mina två jobb i dessa tider då jobb är svårt att skaffa. Jag kommer även ha fruktansvärt svårt att leva utan min lön som jag är van vid nu. Jag är så rädd, det är nu mina kompisar börjar skaffa jobb. Det är nu en tonåring borde skaffa jobb för nu behövs det. Jag har redan haft det i ett år och slutar jag nu så kommer jag inte klara mig, jag är snart 18. Jag har alltså hoppat över gymnasietiden där man festar och lever livet. Jag har gått direkt på vuxenlivet. Jag blir illamående när jag tänker på det. Såhär ser mitt schema ut för nästa vecka, så kanske ni förstår mig.

Måndag: Praktik, Nationella matte plugg
Tisdag: Praktik, Jobb, NP Plugg
Onsdag: Praktik, Jobb, NP plugg
Torsdag: Praktik, Jobb, NP plugg
Fredag: Praktik
Lördag: Jobb
Söndag: Jobb

Där det står praktik står det vanligtvis skola.

Det var allt för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!