Blaha och Blaha

Sitter här och kollar på Svärdet och Spiran. En av mina favoritserier faktiskt. Har möblerat om i mitt rum idag samt jobba ett par timmar, trögt efter 2 veckors ledighet. December har vart en riktigt rörig månad. Jag blev av med jobbet och fick tillbaka det igen. Nu är det på nya villkor. Framtiden är oviss men just nu lever jag för nyår. Jag har något att se fram emot och jag ber till alla gudar som finns att det blir lyckat.

Hittade en "års resumé" på www.adelastroil.blogg.se som jag tänkte göra :)


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Mängder med saker :)
2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år? Jag hade ett nyårslöfte, samma som de 2 senaste åren. Att väga minst 50 kg. Det har inte gått så bra på den fronten.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, men nästa år :)
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, om ett djur räknas.

5. Vilka vänner spenderade du mest tid med? Annabelle,Matilda,Evelina och Rebecca tror jag.
6. Är det något du saknat i år som du vill ha nästa år? Frihet och en känsla av ren lycka.
7. Vilket datum från i år kommer du alltid minnas? Slutet av maj.
8. Vad var din största framgång? Skaffat 2 jobb helt själv och fått högsta betyg i 10/13 ämnen.


9. Största misstaget? Att ha lagt energi på människor som inte förtjänat det och själv mått dålig pga det.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej
11. Bästa köpet? Det kan jag faktiskt inte svara på.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Glasgow resan.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Glasgow resan, Västerviks resan
14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om detta år? "Shake Senora"-Pitbull, "Stamp on the ground"-Italo brothers

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Var nog ledsnare. Men gladare stunder har vart stora.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Prioriterat mina vänner och livet. 
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Jobbat och fokuserat på framtiden.

18. Hur tillbringar du nyår? Med vänner runt om i Huskvarna.
19. Hur många fylleligg? Inga
20. Favoritprogram på TV? Ytterst sällan jag tittar på tv men jag älskade "Allt för Sverige".
21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Ohja. Det är makabert hur en individ kan framkalla så starka känslor.

22. Bästa boken du läste i år? Hungerspels trilogin.
23. Största musikaliska upptäckten? Lalehs musik! Jag har även hittat tillbaka till mina irländska band <3
24. Något du önskade dig och fick? Fina upplevelser.
25. Något du önskade dig men inte fick? En resa till påskön haha?? Hej ge mig 50 000!
26. Årets bästa film? Harry Potter och dödsrelikerna del 2
27. Vad gjorde du på din födelsedag? Det minns jag knappt. Jag gick i skolan, fikade med en massa vänner, åkte hem och fikade ännu mer och blev firad. Åkte in till stan och träffade en kompis och chillade där lite och drog sen till Matilda och sov där :)
28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Någon att älska.
29. Hur skulle du beskriva din stil i år? Våren var lite preppy, sommaren lumberjack med skjorta och jeanshorts med en hatt på huvudet. Hösten verkligen LUMBERJACK med Madicken influenser ibland. På vintern har jag fan ingen stil. Är en sommarmänniska.

30. Vad fick dig att må bra? Vidablick, mina vänner och upplevelserna.
31. Vilken kändis var du mest sugen på? Damian Mcginty, Eddie redmayne och The Moniker.
32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Som alltid, invandrarpolitiken.
33. Vem saknade du? Ami! När hon var i Skottland.

34. De bästa nya människorna du träffade? Vidablicks medarbetare,Västerviks människor och Glasgow bor.
35. En värdefull läxa du lärt dig i år? Ta hand om dig själv.
36. Citera en text som summerar ditt år. "Det hjälper inte att drömma om rosor i trädgården, du måste plantera dem också"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!